To, že je tráva zelená, slunce žluté, auto červené, bunda fialová, a tak bychom mohli pokračovat ještě hodně dlouho, víme. Ale co si v souvislosti s barvami málokdy uvědomujeme, že ovlivňují naši náladu. Mají moc působit na naši psychiku a mají vliv i na naše chování.
Někoho červená barva rozruší, jiný ji miluje pro její vášnivost a život. A tak je to i s těmi ostatními. Vždy je ale vnímáme jako celek, s okolím a ostatními barvami. Proto vybrat právě „tu správnou“ barvu pro vaši firemní komunikaci, grafiku a design je opravdu nelehký úkol.
Zamysleli jsme jak si výběr té správné barvy pro komunikaci značky či produktu ulehčit. Nejprve je dobré si barvy rozdělit a nahlas si říci, jak na nás která barva působí.
Základní dělení barev je na barvy teplé (žlutá, oranžová, červená) a na barvy studené (modrá, zelená). I tyto skupiny pak můžeme dělit dále. A to na barvy primární (základní odstíny) a sekundární (smíchané odstíny z primárních).
Stále ale platí, že každá barva na nás působí jinak a také o nás dokáže hodně prozradit. Tím jaké barvy máme v šatníku, jaké v interiéru říkáme, jací jsme.
Žlutou přirovnáváme ke slunci, radosti a chuti poznávat něco nového. Je to barva, která povzbuzuje, ale i uklidňuje. Symbolizuje moudrost a tvůrčí osobnost. Zvolí si ji většinou člověk, který je kreativní, vyrovnaný a přemýšlí většinou pozitivně. Možná proto ji tak často máme i v interiéru.
Oranžová je spojována s pocitem radosti, tepla a bohatství. Dokáže uklidnit a zároveň povzbudit mysl. Zvolí si ji ten, kdo je zvídavý a energický.
Červená symbolizuje životní sílu, sebevědomí a lásku, ale i nebezpečí. Zhoršuje výkonnost, ale naopak vyvolává chuť. Proto ji ve své komunikaci používají často kuchyně, restaurace apod. Kdo je vášnivý, impulzivní, tuto barvu miluje.
S růžovou barvou si vybavíme lásku, jemnost a náklonnost. Je to barva, která zklidňuje. Proto oslovuje především ženy a používá se v komunikaci, která právě na ně cílí. A také zvyšuje chuť na sladké.
Fialová je barvou úspěchu, bohatství. Říká se o ní, že je to barva magická a plná opojení. Zároveň v sobě skrývá jemnost. A tu výborně využila například značka Milka ve své kampani na čokoládu.
Modrá je barvou klidu, tradice, věrnosti, oddanosti a vody. Symbolizuje moudrost, nesmrtelnost i inteligenci. V komunikaci ji používají právě ty značky, které chtějí působit racionálně, věrohodně a stabilně a kladou důraz na kvalitu a loajalitu. Určitě si vybavíte mobilní operátory, pojišťovny apod. Ten, kdo má modrou barvu v oblibě je většinou kliďas.
Zelená se pojí se zdravím, klidem a přírodou. Dokáže navodit duševní rovnováhu, naději a bezpečí. Dříve byla zelená spojována také s plodností. V komunikaci ji využívají především pro zdravé produkty, v ekologii, ve spojení s přírodou apod. A ten, kdo má rád zelenou je většinou více plachý, naivní a klidný.
Tak jak jste na tom teď? Už víte, jakou barvu zvolíte pro komunikaci? Pokud ještě ne, řekněte si, co je vaším cílem.
Chcete léčit? Pak je to ZELENÁ!
Chcete vzbudit vášeň a životní energii? Pak zvolte ČERVENOU!
Chcete inspirovat a navodit pocit klidu a sounáležitosti? Pak určitě vyberte MODROU!
Chcete inspirovat a mít kolem sebe lidi s energií a radostí? Pak musíte zvolit ŽLUTOU!
Chcete být vidět a nechcete kopírovat konkurenci? Pak zvolte kreativní tým tiskárny OFSET VALEŠ!
Sdílejte Vaším přátelům:
OFSET VALEŠ, s.r.o.
Ruprechtická 138, CZ - 460 14 Liberec 14
Tel.: 482 726 800
CZECH REPUBLIC
info@ofsetvales.cz
Tel. kancelář: +420 482 726 800
Tel. DTP studio: +420 482 726 802
Mobil: +420 602 419 792
+420 602 250 734
Otevírací doba: Pondělí až pátek 9 - 16 hodin