Držíte se trendů v grafice pro letošní rok?

Institut Pantone Color vyhlásil barvou letošního roku klasickou modrou. A právě od ní se odrazíme. Vzorníky Pantone jsou celosvětově známé, a jsou základem mnoha designérů a grafiků. Letošní odstín Classic blue představuje stabilní základ pro zajímavé kreace v grafice. Je to totiž barva, která navozuje klid, symbolizuje sebevědomí a zvyšuje důvěryhodnost. A kdo by právě o tohle nestál?

Držet se trendů přináší své ovoce!

Navíc právě modrá barva se dobře kombinuje s dalšími elegantními odstíny, jako jsou zlatá, stříbrná či bílá. A jen tak se neokouká. Na oko jsou příjemné i tlumené pastelové odstíny a barevné přechody. I o nich letošní trendy v grafice mluví. Ale nezůstaneme jen u barev.

Všichni máme stejný cíl při tvorbě grafiky, ať už je to na cokoli a to upoutat na sebe pozornost a to v co nejkratším čase. Čtenáři totiž nemají hodně času a prostoru vše vnímat a do slova přečíst.

Pro je nutné zaměřit se na konkrétní detaily. Začneme u vhodně zvoleného fontu písma. A záleží i na jeho velikosti! Může to být třeba jen jedno slovo přes celou grafiku s výraznou barvou doplněné zajímavých neokoukaným piktogramem. Prostě jasný a výstižný obsah, stručné sdělení, které zaujme svým „provedením“. Trendy jsou tučnější bezpatkové fonty. Jsou vidět a dobře se čtou.

V jednoduchosti je krása i úspěch!

Elegantní decentnost by měla provázet kompletní grafiku. Časy, kdy jsme měli vše kýčově zaplněné, skončily. Stačí nechat jednoduše vyniknout myšlenky. Nebát se je „umístit“ volně do grafiky a nezahltit ji zbytečnými sděleními a grafickými prvky. Nemusíme se bránit ani abstraktnímu zpracování. Necháme tak naše čtenáře o tématu hlouběji přemýšlet, klidně se může i zasnít, pocity si pak bude lépe pamatovat.

Zkuste minimalismus v infografice!

Co se hýbe, neztratí se! Ano, i „pohyb“ je pro letošek v grafice velmi důležitý. Proto jedná-li se o online grafiku, rozhýbejte ji, co nejvíce to jde! Když se nepustíte rovnou do videa, vložte do grafiky interaktivní elementy, které čtenáře po kliknutí dostanou na čtenáře ještě hlouběji do vašeho sdělení.

Nezapomeňte nikdy na příběh!

Bylo, nebylo,…ano, i v infografice je příběh důležitý! Čtenář si ho lépe pamatuje, a když se podaří takový příběh, kde čtenář dostane hlavní roli, úspěch je zaručen! Protože právě takové zpracování baví vždy nejvíc.

Tak co, pustíte se do grafiky s letošními trendy? Pokud je to příliš odvážné, rádi vám s tím pomůžeme!

 

Líbí se Vám článek?

Sdílejte Vaším přátelům:


Podívejte se na další články

Kontakt

OFSET VALEŠ, s.r.o.
Ruprechtická 138, CZ - 460 14 Liberec 14
Tel.: 482 726 800
CZECH REPUBLIC
info@ofsetvales.cz

Tel. kancelář: +420 482 726 800
Tel. DTP studio: +420 482 726 802
Mobil: +420 602 419 792
+420 602 250 734

Otevírací doba: Pondělí až pátek 9 - 12, 13 - 16 hodin

Tiskárna Ofset Valeš Ruprechtice Liberec